02-08-14

De Belgacom-saga

Bent u ook tevreden... klant te zijn bij Belgacom? Wij mogen niet klagen. Maandag ontdekte ik dat we plots meer zenders hadden op onze Belgacom Tv-aanbod, waarbij ik meteen opmerkte dat dit zenders waren afkomstig uit een boeket. En bij nader inzien merkten we dat er effectief een boeket geactiveerd stond, die we niet hadden aangevraagd.

Pack.jpg

Meteen werd er naar een schuldige gezocht door de vraag te stellen : "wie heeft dat geactiveerd?" Toen iedereen antwoordde van "ik niet", draaiden onze blikken simultaan richting onze kat. U zult zeggen dat dit een verhaal is dat behoorlijk naar vis stinkt. Maar vraag eens aan een serveuse in een brasserie of ze "mossels" heeft. Voor een kortstondige ogenblik hadden we allemaal een ander beeld in het achterhoofd en aan het geaarzel van de serveuse te zien, wist ik meteen dat ze net hetzelfde aan het bedenken was. Ik wou er nog bij vragen of haar mossel vers rook, maar ik heb gezwegen... Wij waren een week met vakantie, weet u het nog? En wie was er alleen thuis gebleven? Juist de poes! Tenzij u onze vissen de schuld willen geven?! Wees vrij met uw mening. We leven nu eenmaal in een democratie!

Meteen via de E-services (en voor een keer dat die lijken te werken) heb ik het boeket meteen uitgeschakeld. Ik was nog van plan om naar Belgacom te bellen, want ik had trouwens nog een appeltje te pelen met die mannen. Vooral de problematiek rond mijn website, waarvan de domeinnaam plots niet meer werkte, was nog niet opgelost. Terwijl het al van mei geleden is dat ik de melding had ingediend, waarop zogezegd spoedig een antwoord ging worden gegeven. Maar u weet het of u weet het niet hoe ze daar tewerk gaan bij Belgacom?

Tegen dat Piet, 's morgens met vertraging in de file te hebben gezeten, op de bureau is aangekomen, is het al tijd voor de koffiepauze. Pas dan na het invoeren van zijn login en passwoord, beginnen alle klachten per mail binnen te stromen. En godverdomme, het zijn er weer een zak en dit voor een maandagochtend. Miljaar! Piet had liever nog wat langer in de file gestaan! En hij moet niet denken dat hij alle tijd van de wereld heeft om de klachten met volle concentratie te bestuderen. Hij heeft nog maar net de eerste klacht met dossiernummer WL-1245777-NE geopend, of die verdomde telefoon begint al te rinkelen. Piet is ook verantwoordelijk voor het doorsturen van de verschillende klachten naar de juiste collega's, van de overeenstemmende diensten. Want de klachten zijn zeer uiteenlopend bij Belgacom.

Soms regent het klachten via de laptop van een geïntegreerde Marokkaanse medewerker die net op het toilet zit. Echte naam Mohammed Mazout Benzoate, maar om de klanten niet af te schrikken heet hij eigenlijk Stefaan... En Stefaan heeft wat te kampen met hevige krampen, want het suikerfeest is net achter de rug en na een paar weken te hebben gevast, is er een beetje verstopping in de darmen en dan schiet het er plots allemaal vloeiend uit. Plots bij het wassen van zijn handen - hey, ik zei het toch dat hij geïntegreerd is! (Niet gelijk die andere echte Belgen, die na een plasbeurt het urinoir verlaten zonder de handen te wassen en u dan een hand schudden op weg naar de bureau...).  Ja, plots merkt hij op dat de klacht niet voor hem is bestemd en dan stuurt hij die door naar Jeanine*, de vrouw met de mannelijke stem en waarbij we als klant aan de telefoon even zitten te aarzelen of we mevrouw of meneer moeten zeggen.

Of zoals ik vanmiddag zei : "is het mevrouw of meneer, want het is mij niet duidelijk..." Maar ik kreeg daar geen antwoord op... En ik weet het eigenlijk nog altijd niet... 't Was misschien weer zo'n transseksueel! Zo'n type die al een paar geïmplanteerde borsten heeft, maar nog met een ongeschoren gezicht rondloopt. In afwachting van de kuur met laserstralen, die hij maar mag volgen na een hormonenkuur en dit om te vermijden dat er plots teelbalkanker zou optreden, nog net voor het uitlijnen van de contouren van wat later op een vagina moet gaan lijken.

Jeanine,... moet op zijn beurt de klacht ook nog een keer doorsturen en dan belanden we bij Roger, die tot vijf augustus met verlof is. Ergens een reis naar Peru geboekt, waar hij met zijn zotte kuren een lokale indianenstam heeft verjaagd! Roger is bij zijn collega's gekend als de man die heel vaak moet niezen... Gisteren doken die Indianen ergens op, aan de rand van het Amazonegebied... ettelijke kilometers van huis weg. Dat soort indianen, die men normaal nooit te zien krijgen. Tenzij ze terug op aarde werden gebracht door hun buitenaardse vrienden...

Dan maar de klacht naar Filip sturen, denkt Jeanine even. Maar Filip is net naar Taiwan vertrokken, waar hij kauwend op een sigaartje van plan is om samen met zijn vrouw te gaan shoppen. Niet wetende dat de gasleidingen onder de grond in zeer slechte staat zijn en wel eens zouden kunnen ontploffen! En naar het schijnt bij de laatste berichten, zou men nog geen nieuws van Filip en zijn vrouw hebben...

Om het kort te houden, terwijl ik toch aan de lijn zat te wachten, kon ik mij ook even informeren over onze nieuwe brief die we van Belgacom hebben ontvangen, waarin ik een SIM-kaart aantrof om mobiel met een tablet of een smartphone te kunnen surfen. Mocht u dit vroeger tegen de Beach Boys hebben gezegd, dan kreeg u waarschijnlijk hun surfplank tegen uw kop! Wij hebben dat niet aangevraagd!!! Dit zijn nu al twee producten in één week tijd dat wij zogezegd aangevraagd hebben, maar eigenlijk niet hebben aangevraagd! Wie moeten we nu gaan waterboarden om de waarheid te kunnen achterhalen? Onze vissen? Maar die zitten reeds alle dagen onder water!!

Wat blijkt nu? Wel wij blijken klanten te zijn, die al een pack hebben bij Belgacom, zij het dus vaste telefoon + internet + Belgacom TV. En voor zulke VIP's als wij, hebben we plots recht op een gratis boeket en krijgen we een gratis activatiedienst voor het kunnen surfen met de Beach Boys, waar Wifi te vinden te is. En is er geen Wifi, denk dan maar een keer aan die indianen uit het Amazonewoud, die zonder GPS, de rand van het woud hebben gevonden. Alleen ontbrak het hen vroeger aan lef om die lange afstand af te leggen.

Ik dankte Jeanine voor de goede service en vertelde hem/haar nog over de problemen met mijn website. "Ik zal u doorverbinden meneer! Fijne weekend verder!" Die persoon verdient een opslag, vond ik! Echt! Toen kwam ik aan bij de dienst DNS, die zich met de domeinnamen bezighouden en dergelijke. "Maar uw domeinnaam werd stopgezet!" Ik bevestigde zijn vermoeden, waarop ik die persoon vertelde van : "dat is al zo sinds mei, maar gaan we daar nu een keer werk van maken, om dit terug te activeren?" Ja, ik klonk heel even als een snob, maar het kon mij niet schelen. "Ik ga u doorverbinden met de klantendienst!" Baf! Doorgeschakeld, nog zonder dat ik er een woord kon tussenkrijgen. Daar kreeg ik van een automatische stembericht te horen : "de wachttijd bedraagt momenteel meer dan 15 minuten, gezien de vele oproepen die we momenteel te verwerken hebben..."

Dacht u dat ik nog lang ging blijven wachten? Neen dus! En zo is deze zaak nog altijd niet opgelost.

Dank u Belgacom!

- Sole

*Jeanine is een fictieve naam! Mochten er nog Jeanines zijn, die pas van geslacht zijn veranderd, dan berust dit verhaal op puur toeval en kan de auteur hiervoor niet aansprakelijk worden.... worden... Weet u, spreek gewoon niet tegen mij!! Oké?! "Gesteld!" Juist! Dank u Jeanine! 

Hier een video zonder WIFI... snelheid...

 

The Beach Boys - Surfin' U.S.A.

 

22:39 | Permalink | Commentaren (0) | |

De commentaren zijn gesloten.